פורסם בתאריך

חבילות בדואר – שאלות נפוצות

חבילה בדואר זה דבר כל כך נפלא. אין כמו ההרגשה שאתם יודעים שיש לכם חבילה חמודה לבנה או חומה מחכה לכם בסניף הדואר או בפיצוציה הקרובה. אולי בעצם כמו ההרגשה ששליח הפיצה מגיע, אבל זו לא הנקודה. הנקודה היא שמהזמן שהזמנתם את המוצר ועד הזמן שהחבילה מגיעה, עולות לכם מלא שאלות. וכמה זמן זה בכלל?

כמה זמן לוקח לחבילה להגיע מחו"ל?

נגלה לכם סוד. החבילות מגיעות לארץ בהרבה מאוד מקרים תוך פחות משבוע אך הן מתעכבות בארץ במשך זמן רב. בדואר ישראל לא עושים עבודה יוצאת מן הכלל, יש לנו ולכולם הרבה תלונות בנידון אבל זה מה שיש כרגע. במשך השנה יש תקופות בהן הדואר מגיע מהר ויש תקופות בהן הדואר מגיע לאט. על סמך ניסיוני העשיר בחבילות מהדואר, חבילה אמורה להגיע תוך 14-35 ימים. היו חבילות שהגיעו תוך יותר זמן וזה עיכוב מצער שקורה בגלל הרבה סיבות. במיוחד אם החבילה שלכם קטנה מאוד, היא עלולה לשכב לה בתחתית של ערימות גדולות יותר שמתאספות ואז הסיכוי שהן יגיעו בזמן נמוך מאוד, או אם יגיעו בכלל.

עדכון מיוני 2017: המנהל הראשי של דואר ישראל הודיע חגיגית שלאחר ההקמה של מרכז המיון החדש שליד מודיעין, חבילות שמגיעות לארץ יגיעו לבית הלקוח עד 48 שעות מהגעתן לארץ. זה אומר, שאם הוא לא משקר ואם לא יהיו שינויים מעצבנים בתכנית, חבילות יכולות להגיע אליכם הביתה תוך פחות משבוע באופן קבוע! נהדר, לא? עכשיו כל מה שנותר הוא לחכות. נעדכן בהמשך.

חבילה בדואר לא מגיעה, מה עושים?

בעיקרון צריך סבלנות. אבל אם חיכיתם חודש וחצי והחבילה עדיין לא הגיעה מתחילים בכך שבודקים את מס' המעקב של החבילה במידה וקיבלתם אחד כזה. מס' מעקב הוא שילוב של 2 אותיות, מספרים ועוד 2 אותיות שבדרך כלל מסמלות את הארץ ממנה נשלחה החבילה, או רק מספרים. את הקוד מכניסים לאתר 17track שמאפשר לבצע איתור על חבילה ומגלים איפה החבילה.

17track

אם החבילה נמצאת בשלב Transit אז כנראה שזה עוד יכול להגיע אליכם וניתן לפנות לדואר ישראל כדי לברר מה איתה (בדרך כלל אין להם תשובות). אם מס' המעקב שגוי פנו למוכר שלכם ותשאלו אותו מה עם החבילה.

איך יודעים שהחבילה הגיעה?

במידה ומס' הטלפון שלכם קיים אצל המוכר והוא יהיה רשום על החבילה, אתם תקבלו הודעה בטלפון מאת דואר ישראל שנותנת לכם עדכונים לגבי החבילה. אם לא, אתם תקבלו פתק אדום שמודיע לכם שדבר דואר מחכה לכם בסניף. שימו לב, רק כשאתם מקבלים קוד של אות ומספר, אתם יכולים לקחת את החבילה. זה אמור להיות כמו כזה : "ד 283" או "א 847". במידה וקיבלתם את ההודעה בסלולרי אפשר ללכת באותו הרגע ללכת לקחת את החבילה, אם מדובר בפתק אדום, אפשר רק בבוקר למחרת או ביום ראשון (במידה וזה סופ"ש).

מאיפה לוקחים את החבילה?

אז זהו, שבדרך כלל יהיה רשום לכם את סניף הדואר ממנו לוקחים את החבילה, אבל בדואר ישראל החליטו לעשות פרויקט חדש ובו פזרו את איסוף החבילות לכל מיני מקומות כמו פיצוציות וקיוסקים למיניהם שקרובים לאדם שמקבל את החבילה. התהליך הוא אותו תהליך רק שבקיוסקים לא צריך להמתין בתורים מסודרים.

כמה מס או מכס משלמים על חבילה בדואר?

אם מחירו של המוצר בחבילה עולה יותר מ-75$ אתם תשלמו מס קניה. כמה? הכנסו לדף שמסביר על מס קניה.

One thought on “חבילות בדואר – שאלות נפוצות

  1. אם כל זה נכון – הרי שהתפקוד בארץ שרירותי עד פושע. חבילה קטנה בשווי כ-20-30$, עם זוטות לילדים לקראת שנת הלימודים נשלחה מחו"ל. המקבלת נצטוותה לשלם מסים וכופר בשווי גבוה פי כמה מערך החבילה. המקבלת סירבה לשתף פעולה עם הגזירה המכעיסה והחבילה הוחזרה לשולחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *